En intervju med Thérese Hallberg från, vad jag kallar, mötesbokningsbolaget Bookmaster. De sätter sig in i deras kunders företag på djupet, så att de verkligen kan representera dem och deras tjänst eller produkt när de sedan å sina kunders vägnar ser till att få möten bokade med potentiellt nya kunder.
Mer information om Bookmaster hittar du på bookmaster.nu.
Vi pratar hur Corona-viruset har påverkat Bookmaster, vilka åtgärder de vidtagit och hur väl regeringens stödpaket hjälper just dem i deras.
Observera att denna intervju gjordes strax innan regeringen släppte sitt “andra” stödpaket riktat mot småföretagare. Därför adresseras dessa åtgärder inte i intervjun.
Ekonomihjälpen som möjliggjort denna podcast är en redovisningsbyrå i Tyresö som i dessa tider försöker hjälpa, inte bara sina egna kunder utan egentligen alla företagare, genom att sprida väl genomläst information som förklaras på ett handgripligt sätt. Därtill som i denna intervju, sprida information om hur olika företagare drabbas och hur de ser till att klara sig genom den potentiella krisen.